Acta de l’assemblea del 30 de novembre

1 – PRÈVIES.

Es fa una reflexió sobre la puntualitat i la diferència entre l’hora teòrica de començar l’assemblea i l’hora real en que comença.

2 – LECTURA I APROVACIÓ DE L’ACTA ANTERIOR.

Es llegeix i s’aprova l’acta de la setmana passada.

3 – GRUP DE TREBALL DE LA JORNADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA.

S’explica breument el funcionament i objectius del grup de treball. Es comenta la possibilitat de fer-lo estable.

Es fa una proposta d’acte. Es farà el 3 de desembre a La Resposta, i tindrà 2 parts: una xerrada a les 17:30, de 19:00 a 19:30 pica-pica, i a les 19:30 passi d’un documental. La xerrada de mitja tarda tractarà sobre el maltractament domèstic, i, també, de com afecten les retallades a l’atenció i lluita contra aquesta violència. El documental del vespre és una primícia, amb la participació de Barbara Boyero (de feministes indignades), i que tractarà de les experiències de violència en situació de conflicte armat: concretament, el cas colombià, on les dones són tant dones víctimes però constructores de pau.

S’explica també el perquè de les jornades: les jornades denuncien simultàniament el capitalisme i la pobresa, i alhora el patriarcat i la violència contra les dones.

Es fa un torn de paraules obert, on es comenta: (1) experiències de persones amb disminucions físiques i psíquiques, i la seva relació amb el patriarcat (article en premsa). (2) reflexió: la violència física contra les dones és la part més explícita i extrema del patriarcat, però cal lluitar també contra altres aspectes del patriarcat: els valors i la violència simbòlica. (3) introduir també formes de treballar el micro-masclisme quotidià, si no és en aquestes jornades en un futur.

4 – LECTURA DEL RECULL DE LES DISCUSSIONS PER GRUPS QUE ES VAN FER EL DIMECRES 23 de NOVEMBRE. TORN OBERT I DISCUSSIÓ DE FUTUR.

Es llegeix el recull de les discussions.

A partir d’aquí es planteja un torn obert de paraules, que debat sobre els aspectes següents (anoto només els elements de consens i els arguments més repetits):

  1. estem o no estem en punt d’inflexió com a moviment? Pregunta oberta.

  2. comissions: la gent ha de rotar, o mantenir-se tal com estan. D’una banda, hi ha partidaris de rotar i canviar de comissió; així s’evitaria que la gent es cremés, i, alhora, permetria que tothom aprengués a fer de tot. Hi ha però, també, partidaris de l’opinió contrària, ja que mantenir la mateixa gent en les comissions permet guanyar experiència i mantenir el coneixement adquirit.

  3. accions i espais. A partir del debat sobre quines accions eren importants fer (dubte plantejat per la comissió d’accions), va aparèixer un debat paral·lel: la necessitat -o no- de l’assemblea de tenir un espai més o menys fix.

    Pel que fa a les accions.

    • Es demana votar amb conseqüència: és a dir, si s’està d’acord amb dur a terme una acció, cal participar-hi de forma efectiva.

    • També es comenta la necessitat de fer pedagogia al barri sobre les okupacions, per tal de que el conjunt del barri (persones i entitats) donin suport en accions properes i okupacions.

    • Es planteja la necessitat d’estar més en contacte amb el barri (tant persones com entitats): ja sigui per saber les necessitats del barri (fer una radiografia del barri), ja sigui per que aquest ens doni suport en les nostres accions. També es comenta la necessitat d’adaptar el nostre nivell de combativitat a allò que el barri pugui assumir (de totes formes, es comenta que la combativitat sorgirà de la participació de tots i totes en l’assemblea i les accions). Un exemple d’acció conjunta amb el barri és el de la trobada de pares i mares amb AMPES del barri.

    • Es comenta que la setmana d’alliberaments va ser molt positiva. Però, alhora, que l’experiència del desallotjament de Sants ens demostra que és difícil lluitar contra els atacs dels Mossos i dels seus desallotjaments, però que això no ens ha de desanimar.

    • Finalment, la comissió d’acció planteja si l’assemblea dóna suport en l’acció de Marina. Davant de la dificultat d’arribar a un consens total, es va plantejar una votació; la majoria de l’assemblea va votar que sí, dues persones van abstenir-se, i dues van votar en contra. S’aprova, doncs, utilitzar l’espai de c/Marina; s’aprofita el dia festiu de la setmana que ve per fer net. Es convida a tothom que pugui a participar-hi. De totes formes, s’aclareix perquè va haver-hi alguns dubtes: es dóna un suport simbòlic i polític, del conjunt de l’assemblea (i no només de la comissió), no tant físic (és a dir, que vagi a carregar vigues qui pugui i vulgui).

      Pel que fa als espais:

    • es va debatre, arrel del suport a l’acció de c/Marina, sobre la necessitat d’espais que té l’ADSE. Van haver-hi dues línies de debat, que van quedar obertes per la impossibilitat d’arribar a un acord. D’una banda, unes persones que defensaven que l’ADSE pot tenir molts espais, que aglutina molts projectes, per tant és bo fer actes i accions a tants llocs del barri com sigui necessari (també, si cal, els espais institucionals). I, d’altra banda, va aparèixer la necessitat de centralitzar-nos i tenir un lloc fix: per ser més visibles al barri, i per evitar la descoordinació i la falta d’espais o de claus, p.ex. Cal dir que el debat va distingir entre tenir -o no- un espai físic (on tenir-hi infraestructura, material, etc.), i un espai polític (on fer-hi les activitats).

5 – INFORMACIÓ DE L’ESPAI DE COORDINACIÓ.

Es fa un resum dels temes que es van tractar a la reunió.

Es comenta la taula de propostes on figura una a una cada proposta i la resposta de cada un dels barris. L’ADSE portaba treballades algunes d’aquestes porpostes però hi han punts que estàn pendents de debatre.

S’acorda que tothom llegeixi l’acta de l’espai de coordinació per tal de poder discutir i treballar els punts que falten a la propera assemblea.

Es parla de l’assistència a 3 reunions abans del proper dimecres: el dia 2 al Guinardó; el dia 5 pels imputats; i també el dia 2 per transport públic.

Es debat a l’assemblea de la coordinació de l’ADSE amb d’altres assemblees de barri; es considera que hi ha un contacte fluid amb Carmel, Horta, Guinardó i Sant Andreu (també en part gràcies a l’H.de St.Pau).

6 – COMISSIONS.

  1. Coordinació:

  • Ja té correu propi: coordinació.adsedreta@gmail.com
  • propera assemblea: avinguda Gaudí a les 20:30. Es demana 2 persones per comissió que a les 20:00 vagin a l’Ateneu a ajudar a portar taules. Es comenta que es faran les assemblees al carrer fins Nadal. Es farà una pancarta. El moderador de la propera assemblea serà l’Andreu, però no surt ningú per prendre acta.

  • Reunió comissió coordinació: dissabte a la nit després de l’acte feminista; i, també, dilluns a les 20:15 a La Resposta.

  1. Economia:

    No hi ha cap membre de la comissió present a l’assemblea.

  2. Accions:

  • valoració positiva sobre les creus al Passeig St.Joan.

  • Recordar que cada 25 de mes es fa concetració anti-anti-avortistes.

  • S’expliquen les accions pel 12-13 de desembre: no s’acamparà; i “aturem l’audiència” és una metàfora més que no pas una declaració d’intencions.

  • S’informa sobre els companys detinguts a Niça: la fiscalia demana 3 anys, per pertinença a banda armada -per portar piolets!!!-.

  1. Formació:

  • es treballarà internament sobre desobediència civil; i s’intentarà fer un taller / debat al desembre.

  • Es recorda que Guinardó ha fet un dossier anti-repressiu.

  1. Difusió:

  • es farà un punt d’informació dissabte proper, de 10:30 a 14:00. surten voluntaris per a acompanyar-los. El punt d’informació es farà coordinadament amb Casc Antic i Esquerra de l’Eixample.

  • Valoració molt positiva de l’ADSE al Correllengua, però falta més participació.

  • S’explica difusió econòmica: 240 €.

  • es farà una campanya per Nadal, amb bosses de 2 models.

  • La web es farà en un .tk

  • la fotocopiadora cal anar-la a recollir divendres; surten voluntaris.

7 – ALTRES.

  • Fes més èmfasi en la difusió de cartells.

  • Que el butlletí tingui un còmic que aporti dades.

  • S’informa de com va anar el desallotjament de Sants.

  • S’informa de que les assemblees dels barris de Sants i de Sant Andreu han fet una comissió laboral coordinada, i conviden a qui vulgui a participar a la propera reunió: 18 de gener a les 18:30 a la Casa de la Solidaritat (c/Vistalegre).

  • Es farà una nota al butlletí per si algú ha vist un accident de trànsit a Tetuan.

  • Es farà una recollida de joguines per dur a infants que no en tinguin. Es fa una proposta, però s’intenta que no hi hagi ni Pares Noels ni Reis; es proposen alternatives (algú va parlar del Perroflauta d’Hamelin).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: